تبیان، دستیار زندگی
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت برای کل کشور تاسیس شده است نه برای پرداخت بدهی‌های استقلال و پرسپولیس.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سجادی: وزارت ورزش برای پرداخت بدهی سرخابی‌ها تاسیس نشده


معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت برای کل کشور تاسیس شده است نه برای پرداخت بدهی‌های استقلال و پرسپولیس.


سجادی

نصر‌الله سجادی درباره ابهاماتی که در برخی از انتخابات فدراسیون‌ها پیش آمده بود، گفت: من سعی می‌کنم با توجه به مستندات قانونی حرف بزنم. همه حرف‌هایی که می‌زنم حرف خودم نیست. ما مجری قانون هستیم و به قانون احترام می‌گذاریم. سیاست ورزش و دولت تدبیر و امید همین است.

وی درباره بدهی 7 میلیاردی کشتی اظهار داشت: 47 فدراسیون ما 16 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی دارند که ما آنها را تحویل گرفتیم. ما فدراسیون‌های بدهکار تحویل گرفته‌ایم حتی اگر 100درصد بودجه را بدهند این بودجه برای پرداخت برنامه‌های ماست. بعضی بدهی‌ها 3- 4 سال است که روی هم انباشته شده. هنگامی که سرپرستان را از وزارت به فدراسیون‌ها فرستادیم در اولین گزارشی که برای ما فرستادند درباره بدهی‌های 600 - 700 میلیونی فدراسیون‌ها بود، با این شرایط بودجه مشکل زیادی داریم. ورزش هزینه دارد به ویژه اینکه اعزام‌هایی در رشته‌های مختلف داریم که اگر پول‌ها را تأمین نکنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به اینکه 14 میلیارد تومان هزینه جایزه به قهرمانان است، تصریح کرد: این پول را از کجا باید بیاوریم به اضافه اینکه 16 میلیارد هم بدهی فدراسیون‌هاست. از ورزشکاران تجلیل نشده و آنها این پول را می‌خواهند، حقشان است باید برایش چاره شود اما این پول خارج از بودجه مصوب ماست و بودجه ما شامل قهرمانان سال 92 یا نهایت 91 است نه سال 90. امیدوارم گشایشی در مسائل مالی در کل کشور صورت بگیرد. این رقم‌ها، رقم‌هایی نیست که بتوان برایش کاری کرد.

وزارت ورزش برای پرداخت بدهی سرخابی‌ها تاسیس نشده است

سجادی در ادامه درباره بحث مربوط به سرخابی‌ها که مدیران عاملشان اصرار دارند کنار بکشند و اینکه برنامه وزارت برای بدهی‌های آنها چیست، خاطر نشان کرد: اگر همه با یک برنامه حرکت کنیم بهتر است. اینکه تا پولمان کم بیاید داد و بیداد کنیم مطلوب نیست. باشگاه، هیئت مدیره، رئیس و اعضا دارد و یک جمعی آن را اداره می‌کند. وزارت ورزش برای پرداخت بدهی دو باشگاه تأسیس نشده بلکه برای کل ورزش برنامه‌ریزی می‌کند چون این دو باشگاه مالکشان وزارت است که این مورد درست نیست. ما کمک می‌کنیم اما باشگاه‌ها باید خودشان تلاش کنند.

وی در مورد اینکه آنها می‌گویند وزارت یک میلیارد به سرخابی‌ها کمک کرده، عنوان کرد: رقم دقیق را نمی‌دانم اما از زمانی که آمدم یک مقدار از این مبلغی که گفتید بیشتر گرفته‌اند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مورد اینکه رقمی که وزارت کمک کرده اندازه دستمزد یک بازیکن است، تصریح کرد: اگر وارد مدیریت شویم مسئله زیاد است. وزارت به این دو باشگاه استقلال داده تا کارشان را خودشان انجام دهند، نباید فقط تا پول کم می‌آورند سراغ وزارت بیایند. فوتبال ما 90درصد دولتی است باید به سمتی برویم که این فوتبال حرفه‌ای شود

سرخابی‌ها پول کم آوردند سراغ وزارت نیایند

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مورد اینکه رقمی که وزارت کمک کرده اندازه دستمزد یک بازیکن است، تصریح کرد: اگر وارد مدیریت شویم مسئله زیاد است. وزارت به این دو باشگاه استقلال داده تا کارشان را خودشان انجام دهند، نباید فقط تا پول کم می‌آورند سراغ وزارت بیایند. فوتبال ما 90درصد دولتی است باید به سمتی برویم که این فوتبال حرفه‌ای شود که این موضوع زمان و برنامه می‌خواهد. ما حرفه‌ای پول می‌دهیم اما حرفه‌ای کار نمی‌کنیم.

سجادی در پایان درباره اینکه آیا استعفایی از رویانیان به دست شما رسیده، گفت: چیزی دریافت نکرده‌ام.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس